Et organisational review giver overblik og gør det muligt at forstå organisationens nuværende kapacitet. Analysen gør det muligt at realisere strategien ved at kortlægge, hvor der skal sættes ind og opbygges kapacitet.
Organisational review bruges også løbende som en del af strategiarbejdet til at monitorere organisationens ydeevne og hjælpe den på plads efter større forandringer.
En typisk review-proces indeholder følgende elementer:
Strategisk performance
Helbred
Indsatser
I forbindelse med vurderingen af det organisatoriske helbred udarbejder vi reviews baseret på det internationalt anvendte ”Organizational Health Index”, som indikerer virksomhedens evner og kapabiliteter indenfor hhv. retning, handlekraft og fornyelse.
Læs også: Tør du give slip på beslutningsmagten?
Gennem en eksplorativ analyse af ni forskellige områder af relevans for virksomhedens formåen udpeges et antal relevante aktiviteter for virksomhedens udvikling med henblik på forbedringer mod opfyldelse af ambitionerne.
Efterfølgende identificeres de mest centrale projekter og must-win battles, som virksomheden står overfor, og disse drøftes med ledelsen for at skabe en fælles forståelse af valget samt definition af forventede resultater og tilhørende KPI’er, der kan bidrage til de konkrete elementer i handlingsplanen.
> Sådan arbejder vi med Leadership Pipeline
> Sådan arbejde vi med ledelsesgrundlag
> Her er elementerne i en strategiproces
> Eksempel på en organisationsanalyse
> Hovedpunkterne i Excellence Modellen