Din sikkerhed og brugen af Zoom

Få den bedste oplevelse ud af CfLs online arrangementer.

Af Pia Fuglsang, marts 2021

CfL anvender Zoom til onlinemøder og community-arrangementer. Det har vi gjort siden marts 2020, og vi har rigtigt gode erfaringer med platformen.

Vi benytter os af en professionel Zoomlicens, og det betyder, at alle vores møder og arrangementer via Zoom foregår sikkert og forsvarligt.

Sådan deltager du

Forud for hvert møde eller arrangement får du tilsendt et nyt link med nyt Meeting ID og nyt Password for at deltage.

Deltagelse via pc

Du får den bedste mødeoplevelse ved at deltage via pc.

Du behøver ikke oprette en Zoomkonto for at deltage, men skal blot klikke på det link, du modtager fra CfL, når du skal deltage i mødet. Når du tilgår mødet på din pc på denne måde, får du ikke brug for Meeting ID og Password.

Hvis du ikke vil eller må installere Zoom på din pc, så kan du deltage via din browser ved blot at gå ind på www.zoom.us. Herefter går man ind på ”Join a Meeting” og indtaster Meeting ID og Password.

Deltagelse via tablet eller smartphone

Du kan sagtens deltage på en tablet eller en telefon. Det kræver blot, at du henter appen Zoom Cloud Meetings. Indtast Meeting ID og Password, som du har fået tilsendt.

Husk at opdatere appen løbende. Zoom har konstant fokus på at lukke eventuelle sikkerhedshuller, og de sender hele tiden nye opdateringer ud til brugerne.

Digitalt venteværelse

Når du logger ind, venter du i et digitalt venterum. Du kan først deltage, når du er blevet godkendt af vores mødeleder, som herefter giver dig adgang til det digitale møde eller arrangement.

Denne proces forhindrer, at uvedkommende kan tilgå vores online møder og arrangementer. Derfor beder vi også om, at du bruger dit fulde navn frem for initialer, når du logger ind.

Den bedste brugeroplevelse

En af de store fordele ved Zoom er, at du i høj grad selv kan styre, hvad du ser på skærmen. Ved større arrangementer som f.eks. CfL-Klubhusmøder anbefaler vi, at du vælger speakers view, så der bliver zoomet ind på oplægsholderen. 

Desuden anbefaler vi, at du deler skærmen mellem oplægsholderen og dennes slides. Du kan styre det ved at trække i skærmbilledet.

Video og lyd

Vi opfordrer kraftigt til, at du deltager med video, da det giver den bedste oplevelse af nærvær. Til gengæld skal du huske at holde din mikrofon slukket under hele mødet eller arrangementet, med mindre du skal til orde eller stille spørgsmål.

Hvis arbejdspladsen siger nej til Zoom

Mødeplatformen fik i foråret 2020 en massiv forøgelse i antallet af brugere, og Zoom har siden haft fuldt fokus på at lukke de eventuelle huller, der måtte være i deres software og sender derfor jævnligt opdateringer ud.

I Danmark er der stadig få arbejdspladser, der ikke tillader brugen af Zoom, og hvis du ikke må downloade Zoom på din arbejdspc, er der flere ting, du kan gøre:

  • Du kan omgås installationen af Zoom ved at deltage via din browser.

  • Du kan deltage via smartphone eller tablet, men så skal du som tidligere nævnt først downloade appen Zoom Cloud Meetings.

  • Har du din egen private computer, kan du bruge den i stedet for.

Optagelse af arrangementer

I de tilfælde, hvor CfL optager et arrangement kan du være ganske rolig for, at dine oplysninger ikke fremgår af optagelsen. Optagelsen indeholder kun oplægsholderne og det, CfL deler på skærmen som eksempelvis slides. Q&A, kommentarer i chatten og polls vil ikke fremgå af optagelsen.

Optagelsen vil aldrig være offentligt tilgængeligt, men kan bruges til udvalgte medlemmer af CfL. En optagelse slettes efter en måned. 

Har du spørgsmål?

 

Lene Buddike
Koordinator

T: +45 5154 4139
M: lbu@cfl.dk

Se hvordan vi beskytter dine data, i vores privatlivspolitik


Kommende arrangementer

Ledertrivsel under pres

Ledere står midt i en storm af modsatrettede krav, svære dilemmaer og forventninger om at præstere på topniveau. Hvordan finder – eller genfinder - vi balancen? Velkommen til stor konference.

Hvordan styrker vi ledergruppen?

CfLs undersøgelse om ledertrivsel afdækker et uudnyttet potentiale i ledergruppen, så hvordan håndterer vi konkurrence og dysfunktioner - og i stedet skaber et reelt samspil?