Forløb og indhold
Vi arbejder på tre planer på kurset; det forretningsmæssige plan, det HR-faglige plan og det personlige plan.
Kurset varer fire dage, hvor du arbejder med HR-indsatser fra din egen organisation. Det kan f.eks. være en organisationsanalyse forud for større organisations- eller kulturforandringer, et nyt onboarding-program, etablering/videreudvikling af Performance Management-koncept mv.
Ved at arbejde med konkrete cases både fra din egen organisation og andre organisationer får du mulighed for at afprøve værktøjer, der giver dig indsigt i og forståelse for sammenhængen mellem din organisations strategi, forretning og HR.
Du lærer at forstå din organisations forretningsstrategier og de organisatoriske nøgletal og oversætte dem til relevante og konkrete HR-indsatser, f.eks. inden for organisationsanalyse, onboarding, Performance Management, kompetenceudvikling og forandringsledelse.
Da du arbejder med konkrete HR-udfordringer fra din egen organisation, får du også nye og specifikke løsninger med hjem. Derudover får du et netværk med andre HR-professionelle, som du efterfølgende kan sparre med i hverdagen.
I løbet af kurset kommer vi rundt om:
- Forretningsstrategi, herunder værktøjer til strategisk analyse, strategiudvikling og eksekvering af strategier.
- HR-funktionen og den seneste udvikling.
- Analyse af din organisation og dens kompetencer, beslutningskraft, ledelseskraft og evne til at gennemføre forandringer.
- Organisatoriske nøgletal og specifikke HR-nøgletal.
- HR-fagområder; onboarding, Performance Management, Talent Management, HR Value Proposition mv.
- HR-partnerens mangeartede roller, herunder opgaver og værktøjer til dialog med ledere/ledelsesgrupper.