Indhold
Vi arbejder på tre niveauer på kurset:
- Det strategiske
- Det HR-faglige/operationelle
- Det personlige
Ved at arbejde med konkrete cases, både fra din egen organisation og andre organisationer, får du mulighed for at afprøve HR-værktøjer, der giver dig indsigt i og forståelse for sammenhængen mellem din organisations strategi, forretning og HR-indsatser.
Du lærer at forstå din organisations forretningsstrategier og de organisatoriske nøgletal, herunder at oversætte dem til værdiskabende HR-indsatser.
Når du arbejder med konkrete udfordringer fra din egen organisation, får du inspiration til at ændre din egen HR-praksis og implementere nye tiltag. Derudover får du muligheden for at opbygge et netværk med andre HR-professionelle, som du efterfølgende kan sparre med i hverdagen.
I løbet af kurset beskæftiger vi os med:
- Forretningsstrategi, herunder værktøjer til strategisk analyse, strategiudvikling samt udvikling og implementering af HR- og forretningsstrategier.
-
HR-funktionen og nye HR-trends
-
Analyse af din organisation og dens kompetencer, beslutningskraft, ledelseskraft og evne til at gennemføre forandringer.
-
Organisatoriske nøgletal og specifikke HR-nøgletal.
-
HR-fagområder: tiltrækning/rekruttering, tilknytning, teamudvikling, Performance Management, Talent Management mv.
-
Dine mange roller, herunder opgaver og værktøjer til dialog med ledere, teams og ledergrupper.