Hvordan skaber vi en talentkultur?
Klubhusmøde
Når vi rekrutterer, går vi altid efter de største talenter, og i et tid med mangel på arbejdskraft, er det et klart konkurrenceparameter. Men måske tænker vi for snævert, for hvad forstår vi egentlig ved talentbegrebet? Og når vi først har hyret, hvordan skaber vi så et miljø, hvor talenter trives og fortsat udvikler sig? I dag stiller selv bestyrelser krav om talentprogrammer, men er det vejen frem, og hvad skal de i givet fald indeholde?
På dette klubhusmøde udforsker vi, hvordan vi skaber en talentkultur - eller måske rettere et talentmiljø. Du møder:
Ved Nikolaj Malchow-Møller, Head of People & Purpose i Deloitte
Danmarks største revisions- og rådgivningshus har en erklæret målsætning om livslang læring. Det afspejler sig i virksomhedens talentstrategi, hvor pejlemærket er at skabe en arbejdsplads med en mangfoldighed af talenter, der kan udvikle sig professionelt og personligt gennem hele deres arbejdsliv.
I spidsen for strategien står Nikolaj Malchow-Møller, der har over 25 års erfaring med ledelse, forskning og udvikling af talenter, herunder som rektor for CBS og professor i nationaløkonomi. Hør om de vigtigste elementer i strategien og om samarbejdet med universiteter og andre eksterne partnere.
Ved Heidi Wassini, ekspert i rekruttering, tilknytning og employer branding
Første step i arbejdet med talenter er at rekruttere de rigtige medarbejdere, men når først kontrakten er i hus, giver alt for mange organisationer slip – måske efter en mere eller mindre professionel onboarding. Det er ikke specielt fordrende for at skabe tilknytning og udvikling, så hvordan løfter vi talentarbejdet til næste niveau?
Få svaret fra Heidi Wassini, der selv har rekrutteret til over 1.000 stillinger med hovedfokus på specialister og ledere. Heidi har indtil for nyligt arbejdet som selvstændig konsulent for bl.a. Københavns Lufthavne. Hun har tidligere været Director for Global Talent Acquisition & Employer Branding i Too Good To Go og begynder i det nye år i Onomondo. Hør om alle de såkaldte touch points, I skal igennem, hvis I vil arbejde struktureret og strategisk med talentudvikling.